Ένας σημαντικός αριθμός, σοβαρών και μη, τροχαίων ατυχημάτων λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα κάθε χρόνο. Πέρα από τη σοβαρότητα των θανάτων και τραυματισμών, προκύπτει και ένα άλλο σοβαρό θέμα. Η ασφάλεια των αυτοκινήτων αυτών μετά την ενδεχόμενη επισκευή τους.
Η ασφάλεια των αυτοκινήτων διακρίνεται στην ενεργητική και παθητική.
Ενεργητική ασφάλεια λέγεται η ασφάλεια που παρέχουν τα συστήματα εκείνα του αυτοκινήτου που βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει ένα ατύχημα. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν από απλά συστήματα του αυτοκινήτου, όπως αυτό της πέδησης, μέχρι το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP) και το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος.
Η παθητική ασφάλεια περιγράφει όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, που προστατεύουν τους επιβαίνοντες σε περίπτωση ατυχήματος και περιλαμβάνει:
· τη σχεδίαση του αμαξώματος με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και διάφορες ενισχύσεις στη δομή του, έτσι ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης να παραμείνει όσο το δυνατόν περισσότερος διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες στην καμπίνα.
· συστήματα συγκράτησης όπως οι ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακοι.
Είναι λοιπόν εύκολα αντιληπτό ότι η επισκευή ενός αυτοκινήτου είναι πολύ σημαντική για να διατηρηθούν στα εργοστασιακά επίπεδα, τόσο η ενεργητική, όσο και η παθητική ασφάλειά του.
Με απλά λόγια αν ένα αυτοκίνητο τρακάρει και χάσει τη γεωμετρία του, στραβώσει το “σασί” του που ακούμε συχνά, και δεν επισκευαστεί σωστά τότε στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα αντιδράσει παράξενα σε ένα απότομο φρενάρισμα, δεν θα έχει τα ίδια κρατήματα στις στροφές και ενδεχομένως να μην έχεις την ίδια ανεκτικότητα σε λακκούβες ή άλλα καθημερινά εμπόδια. (Ενεργητική ασφάλεια).
Η αντοχή του αυτοκινήτου σε μια σύγκρουση (παθητική ασφάλεια), πρέπει να κρατήσει τον οδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες άτρωτους. Η συγκόλληση του πλαισίου πρέπει να γίνει σωστά και σύμφωνα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές, για να είναι η αντοχή του ξανά η ίδια με την αρχική και το αυτοκίνητο να μην είναι ευάλωτο και επικίνδυνο.
Ένα σύγχρονο φανοποιείο μπορεί να επισκευάσει σωστά και με ασφάλεια ένα αυτοκίνητο, όσο τρακαρισμένο κι αν είναι. Είναι σε θέση να επαναφέρει το πλαίσιο του αυτοκινήτου στις αρχικές διαστάσεις του και κατά συνέπεια τόσο την ενεργητική, όσο και την παθητική ασφάλειά του.
Βασικές προϋποθέσεις είναι φυσικά η τεχνογνωσία και ο εξοπλισμός του κάθε φανοποιείου. Ξεκινώντας από τα βασικά και τη χρήση καλύμπρας και καταλήγοντας στη χρήση συγκολλήσεων Mig-brazing σε μέρη του αυτοκινήτου και ανταλλακτικά που είναι από HSS (Χάλυβας Υψηλής Αντοχής), ή από UHSS (Χάλυβας Εξαιρετικά Υψηλής Αντοχής).
Στο Φανοποιείο Μεθενίτης team η εκπαίδευση πάνω στις νέες τεχνολογίες των αυτοκινήτων δεν σταματάει ποτέ. Κάθε αυτοκίνητο σκανάρεται ηλεκτρονικά με διαγνωστικό μηχάνημα πριν και μετά την επισκευή, επαναφέρεται στην καλύμπρα στις αρχικές του διαστάσεις και ακολουθείται πιστά όλη η προβλεπόμενη διαδικασία επισκευής.
Κάθε επισκευή, μικρή ή μεγάλη, συνοδεύεται από γραπτή εγγύηση και μία λεπτομερή παρουσίαση της επισκευής βήμα βήμα μέσα από φωτογραφίες.